TIP van de maand april

Practise what you preach

Zelf ook doen wat je tegen anderen vertelt dat zij zouden moeten doen.
In het Nederlands is het een hele volzin terwijl het in het Engels kort en krachtig is.
De boodschap is helder en duidelijk, maar waarom is het in de praktijk zo moeilijk?

Als voorbeeld gebruik ik mijn eigen website als visitekaartje van mijn bedrijf, deze komt schreeuwend aandacht te kort en zal daarom geen goede posities gaan opbouwen. Ik vertel al mijn klanten dat ze regelmatig actief nieuwe informatie op hun website moeten zetten maar aan mijn eigen site is al 4 maanden niets meer aan gebeurd. Geen blog, geen nieuwe pagina’s  en nog geen handvol tweets….
Tijd om de blik eens naar binnen te richten en mijzelf de vraag te stellen waarom niet?

TIP van de maand november

Hoe publiceer je interessante content?

 

Publiceer een rubriek op je website waarin je regelmatig nieuwe content in kunt zetten.

Als je de rubriek vervolgens koppelt aan Social Media dan genereer je op deze manier links naar jouw site.
Door dit regelmatig te doen wordt het aantal links naar jouw site groter en daardoor jouw ‘footprint’ op internet waardoor je relevanter wordt voor zoekmachines. Echter het gaat daarbij niet alleen om het aantal links maar vooral over de kwaliteit van de links en of de groei op een natuurlijke manier plaatsvindt (en niet 1.000 links tegelijk).

De vorm kan zijn:

– een nieuwsrubriek

– een blog waarin je ervaringen deelt

– een forum waarin je op stellingen kunt reageren met anderen

– een TIP rubriek waarbij je kennis kunt delen

Voordat je de vorm kiest is het echter belangrijk dat je het antwoord weet op deze vraag:

Is de informatie die ik wil publiceren interessant voor mijn doelgroep?

TIP van de maand oktober 2013

Project planning

Bij het uitvoeren van projecten is planning vaak een lastig karwei.
Ik heb ooit een computermonitor gehad die eruit zag als een kerstboom, helemaal volgeplakt met geeltjes waarop allerlei dingen stonden die ik niet moest vergeten en belangrijk waren. Regelmatig gebeurde het dat ik midden in de nacht nog een lijstje in mijn hoofd aan het maken was.Monitor with stickers

Gelukkig bestaan er manieren om het plannen van werk en projecten te structuren.
Bij een project wil de opdrachtgever vooraf graag weten waar hij aan toe is en wil je zelf ook weten wat de impact van een project is zodat je alle projecten binnen de afspraken kunt realiseren.

Ook wil je graag weten hoeveel capaciteit een project gaat opslorpen zodat je kunt bepalen of er bijvoorbeeld capaciteit ingehuurd moet worden of wellicht meer acquisitie gepleegd moet worden.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!