Leven onder de luifel 2014

Even opladen

We hebben het weer gehaald, lekker siësta houden met het eerste koude biertje van de dag onder de luifel, ditmaal onder de Spaanse zon.
Na weken van voorbereiding met campingspullen van zolder halen en alvast vooruit proberen te werken, is de jaarlijkse zomerpauze van start gegaan.

De eerste week vooral ontwennen aan het niet op uur en tijd van alles te moeten doen.Spaanse palmen
Daarna ontsnappen aan de neiging om helemaal geen denkactiviteit meer te vertonen en als plantje verder te leven.

Dualiteit

Als westerse mens zitten we soms wat vreemd in elkaar door altijd dingen in twee stukken te willen delen.
Zwart-wit, goed-slecht, voor-tegen of begin-einde.
Eerst zijn we bezig met op vakantie te gaan, en als we er zijn gaan we na een paar dagen al weer aftellen tot het vertrek. Op die manier zijn we weinig bezig met de beleving van het moment en komt het ook in de vakantie slecht beperkt tot ‘genieten’.

In het jaar neemt de zomervakantie een mooi middelpunt in waardoor het ook een moment is om stil te staan bij de plannen die zijn gemaakt aan het begin van het jaar en de realisatie daarvan. Om vervolgens als tweede punt in deze dualiteit bezig te gaan met hoe de planning er voor de rest van het jaar er uitziet om het alsnog te realiseren of te verbeteren.

Vieren van een succes

Maar met al die plannenmakerij is er geen gelegenheid om een succes te vieren of te genieten van het moment. Tenzij je dit natuurlijk op het moment zelf al gedaan hebt, is een zomerperiode ook prima geschikt om een feestje te vieren.
Vaak vinden wij dit in Nederland overdreven, doe maar gewoon, dat is goed genoeg.
Maar waar wij te weinig stil bij staan is dat het vieren van een succes zichtbaar voor de buitenwereld ook bijdraagt aan de perceptie van jouw bedrijf.

Met wie wil men in online marketing zaken doen? Met een winnaar of een grijze muis?

Valse bescheidenheid

Toch vind ik het moeilijk om het vieren van een succes op de juiste manier te doen.
Ik ben introvert van aard en loop niet graag met van alles te koop. Online marketing blijft voor veel mensen ook een ingewikkeld onderwerp zodat het lastig is dit op de hetzelfde niveau te communiceren. Wanneer is het teveel en wanneer wordt het vervelend voor klanten?

Ik denk dat de sleutel ook hier zit in het delen.
Niet alleen het delen van informatie maar wellicht kan ik dit ook vertalen in een meerwaarde voor mijn klanten.

Zo zijn wij als bedrijf opnieuw gecertificeerd als Google Ad Words partner.
Hierdoor worden wij vaker uitgenodigd om kennissessies bij te wonen maar krijgen wij sinds kort ook direct advies van specialisten vanuit het hoofdkantoor van Google in Dublin voor willekeurige accounts.
Deze kennis van online marketing kan ik aan mijn klanten gaan verspreiden en de accounts die extra aandacht krijgen kan ik een gratis servicerapport aanbieden. Het is dan aan de klant of wij deze verbeteringen ook echt door mogen gaan voeren.

Uiteindelijk is het de vraag wat de klant van de ‘successen’ vindt. Zolang het uitgangspunt is dat het voor de klant iets op kan leveren, is communicatie over een succes volgens mij geen probleem. En hoef je het niet achterwege te laten vanwege valse bescheidenheid.

Deze vakantie vier ik in ieder geval dat we het beste eerste half jaar ooit achter de rug hebben.
En dat ik gezegend ben om te genieten van mijn vrouw en kinderen op het Spaanse strand. Hasta luego!

Zee na zonsondergang

Frank Spronk

Sinds 1992 werkzaam in marketing en nog steeds gefascineerd door wat de essentie is van een succesvol product. Door internet is de wereld afgelopen jaren erg veranderd en door met die veranderingen mee te gaan en te verdiepen in online marketing blijft het een enorm interessant vak.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!