5 tips om beter online gevonden te worden!

Jij belandt op dit artikel omdat je natuurlijk zo goed mogelijk vindbaar wilt worden op het wereld wijde web. Met de enorme concurrentie op internet is het soms best lastig om vindbaar te zijn voor je potentiële klanten. Gelukkig kan ik je op weg helpen met 5 online marketing tips. Lees snel verder om je online vindbaarheid te verbeteren!

5 Online Marketing Tips

1. Google ‘Mijn Bedrijf’

Heb jij je bedrijf al aangemeld bij Google ‘Mijn Bedrijf’? Nee? We raden je aan om dit altijd te doen, omdat dit zeker van toegevoegde waarde is voor de vindbaarheid van je bedrijf en website.

Om tevens de zichtbaarheid via Google ‘Mijn Bedrijf’ te verbeteren, kun je onder andere de openingstijden van je bedrijf laten zien. Maar ook kun je foto’s plaatsen van je onderneming, zodat je ook weer de vindbaarheid vergroot.

Betrouwbaar profiel

Naast een goede vindbaarheid is ook het opbouwen van een natuurlijk en betrouwbaar profiel binnen Google erg belangrijk. Dit kun je beïnvloeden door je profiel zo volledig mogelijk in te vullen. Toon bijvoorbeeld je telefoonnummer en de exacte locatie van je bedrijf of geef je (potentiële) klanten de mogelijkheid tot het stellen van vragen of het achterlaten van een review. Een volledig bedrijfsprofiel draagt zeker bij aan een professionele uitstraling van je bedrijf.

 

google mijn bedrijf

 

2. SEO

Search Engine Optimization, afgekort SEO, is een zeer belangrijk onderdeel bij het beter vindbaar maken van je website en je bedrijf. SEO pas je niet alleen toe in blogartikelen, maar pas je toe op je gehele website. Het is dus erg belangrijk dat je website gevuld is met de juiste teksten en instellingen.

SEO-teksten & Google

Goede SEO-teksten bestaan onder andere uit het gebruik van dSearch Engine Optimizatione juiste zoekwoorden die je verwerkt in je teksten. Om de juiste zoekwoorden te selecteren, is een zoekwoordenonderzoek nodig. Daarnaast is het belangrijk dat de teksten relevant zijn voor jouw website. Wanneer je op je website teksten hebt staan die inhoudelijk niets te maken hebben met jouw bedrijf, dan draagt deze pagina niet bij aan een goede vindbaarheid in de zoekmachine.

Google is natuurlijk een zoekrobot die websites en teksten screent, maar hij doorzoekt ze ook op de daadwerkelijke inhoud ervan. Deze robot wordt continu slimmer en begrijpt steeds beter wat er op je website staat, dus zorg er daarom voor dat de inhoud klopt en relevant is voor jouw bedrijf.

De 10 SEO-geboden

Op basis van weging door Google is er een aantal elementen dat een zoekwoord moet bevatten voor een optimale positionering in Google. Dit zijn de 10 SEO-geboden voor 2018:

  1. Zoekwoord in de pagina URL, zo ver mogelijk naar voren
  2. Zoekwoord in de titel in h1, mag slechts 1x voorkomen<h1>, check pagina indien klaar.
  3. Subtitels in h2 t/m h6, korte titels, eventueel starten met tekstsamenvatting.
  4. Synoniemen van het zoekwoord in de tekst gebruiken, aantal afhankelijk van de concurrentie.
  5. Gebruik van cursief, onderstreept en dik gedrukt, met mate.
  6. Het zoekwoord gebruiken in de namen en alt-tekst van de afbeeldingen.
  7. Maak gebruik van interne links, gebruik de zoekwoorden in links en linktitels.
  8. Stel een meta description op van max. 125 karakters en sluit deze af met een Call-to-action. Probeer woorden zoals klik hier te vermijden. Probeer het zoekwoord zo ver mogelijk vooraan in de meta description te gebruiken. Vanaf december ook tot 340 karakters mogelijk maar alleen op desktop. Komen jouw bezoekers vooral via mobiele telefoons, dan de kleine variant aanhouden.
  9. Meta keywords mogen ingevuld worden maar hier rankt Google niet meer op.
  10. Gebruik minimaal 150 tot 300 woorden.

 

3. Link Buildinglinkbuilding

Naast het aanmelden in Google ‘Mijn Bedrijf’, is het raadzaam om linkbuilding toe te passen of te verbeteren. Linkbuilding is een vorm van SEO, waarmee je binnen je eigen website links opbouwt. Dit kan op verschillende manieren:

  1. Interne links: links van de ene naar de andere pagina op je eigen website
  2. Externe links: links van jouw website naar andere websites
  3. Backlinks: links van andere websites naar jouw website toe

Door middel van de juiste manier van het inzetten van linkbuilding, kun je je website hoger in de zoekresultaten in Google krijgen.

 

4. Autoriteit

Autoriteit door kwaliteit

Wat is jouw autoriteit? Bedenk wat je wilt uitstralen, want je autoriteit is niets anders dan de reputatie van jouw website. Dit is heel belangrijk en toepasbaar bij alle Online Marketing tips. Het is tevens jouw visitekaartje. Daarom is het ook van belang om autoritair te zijn. Je kunt hierbij denken aan wat je gebruikt voor je zichtbaarheid. Welke social media past bij je bedrijf? Op welke manier communiceer je naar je klanten? Hoe wil jij je bedrijf op de kaart zetten?

Om een autoriteit te worden is het noodzakelijk om een stuk van jouw kennis te delen door bijvoorbeeld een blog of een kennisbank op te zetten. Hierdoor zul jij gevonden gaan worden door mensen die antwoord op hun vragen zoeken. Je wordt namelijk een autoriteit door kwaliteit.

 

5. Online Marketing Masterclass volgen

Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van deze tips direct aan de slag wilt om de vindbaarheid van je website en bedrijf te vergroten en op die manier meer klanten wilt werven. Maar wellicht heb je bij een aantal punten nog wat vraagtekens of kun je wel wat hulp gebruiken bij de uitvoering van alle verbeteringen.

Bij Impro Marketing helpen we je graag verder! Zo kun je alle ins en outs te weten komen tijdens onze Online Marketing Masterclass. We laten je o.a. zien hoe je je online vindbaarheid kunt verbeteren, hoe je een online marketingplan maakt en welke vier interbouwstenen hierbij onmisbaar zijn.

Info & aanmelden: Online Marketing Masterclass!

Frank Spronk

Sinds 1992 werkzaam in marketing en nog steeds gefascineerd door wat de essentie is van een succesvol product. Door internet is de wereld afgelopen jaren erg veranderd en door met die veranderingen mee te gaan en te verdiepen in online marketing blijft het een enorm interessant vak.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!