TIP van de maand november

Hoe publiceer je interessante content?

 

Publiceer een rubriek op je website waarin je regelmatig nieuwe content in kunt zetten.

Als je de rubriek vervolgens koppelt aan Social Media dan genereer je op deze manier links naar jouw site.
Door dit regelmatig te doen wordt het aantal links naar jouw site groter en daardoor jouw ‘footprint’ op internet waardoor je relevanter wordt voor zoekmachines. Echter het gaat daarbij niet alleen om het aantal links maar vooral over de kwaliteit van de links en of de groei op een natuurlijke manier plaatsvindt (en niet 1.000 links tegelijk).

De vorm kan zijn:

– een nieuwsrubriek

– een blog waarin je ervaringen deelt

– een forum waarin je op stellingen kunt reageren met anderen

– een TIP rubriek waarbij je kennis kunt delen

Voordat je de vorm kiest is het echter belangrijk dat je het antwoord weet op deze vraag:

Is de informatie die ik wil publiceren interessant voor mijn doelgroep?

Dit is niet alleen van belang bij wat je op internet publiceert maar eigenlijk de KERNVRAAG van communicatie.

Een manier om daarachter te komen is om dit aan jouw doelgroep te vragen.
Zelf kun je beredeneren of het onderwerp aanslaat als het gaat over GELD, KENNIS of MENSEN.

Iedereen heeft namelijk wel interesse in GELD verdienen, besparen of gratis zaken.
Veel mensen zijn op zoek naar KENNIS, dit is een manier om jouw specialisme te laten zien.

En informatie over MENSEN kan je helpen het zakelijk of privé netwerk te vergroten, iedereen wil op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen (en roddels).

Dit overzicht kan een handig geheugensteuntje zijn als je weer inspiratie voor een onderwerp zoekt:

De vraag die daarna komt is hoe vaak je nieuwe ontwikkelingen te melden hebt.
Vervolgens kun je op basis van dat antwoord en de beschikbare hoeveelheid tijd en energie die je erin kunt steken een vorm kiezen en een frequentie waarin je nieuwe content kunt publiceren (per dag, week , maand).

Om ervoor te zorgen dat je de rubriek ook blijft bijhouden kun je in jouw elektronische agenda een item maken dat op de door jou gekozen frequentie (dag, week, maand) een melding geeft en eventueel tijd in jouw agenda daarvoor vrij houdt.

Benieuwd hoe je deze content moet delen? Bekijk onze blog over: Hoe zet je Social Media in?

Voor opmerkingen of aanvullingen kun je mailen naar frank@impromarketing.nl

 

Labels:, ,

Frank Spronk

Sinds 1992 werkzaam in marketing en nog steeds gefascineerd door wat de essentie is van een succesvol product. Door internet is de wereld afgelopen jaren erg veranderd en door met die veranderingen mee te gaan en te verdiepen in online marketing blijft het een enorm interessant vak.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!