Verslag online marketing workshop Internetbouwstenen 9 december

Impro Marketing heeft 9 december jongstleden een online marketing workshop gegeven. De workshop was erg geslaagd, bleek uit de reacties van de elf enthousiaste deelnemers. Door middel van dit verslag willen we je graag een beeld geven van de online marketing workshops die Impro Marketing geeft.

De internetbouwstenen

Impro Marketing zorgt ervoor dat bedrijven beter gevonden worden op internet. De basis waarmee we dit doen ligt in het internetbouwstenen model. Techniek & design, autoriteit, SEO en SEA zijn de vier bouwstenen voor een goede online vindbaarheid. Er is veel informatie te vinden over deze termen, maar wat kun je er zelf mee? Wat zijn handige gratis tools om te gebruiken? En waar moet je beginnen? Dit zijn vragen die we beantwoorden in de online marketing workshops.

Workshop 9 december foto 2

Op woensdagmiddag 9 december kwamen alle deelnemers naar het Crown Business Center Aeroparc te Rijen. Onder het genot van een kopje koffie en thee maakte zij kennis met elkaar. Allen bleken enthousiaste ondernemers te zijn, die graag vertellen over hun bedrijf. Hierdoor leerde iedereen elkaar al snel kennen en was het tijd om met de workshop te beginnen.

Frank Spronk trapte de presentatie af door zichzelf voor te stellen. Vervolgens werd de theorie achter de internetbouwstenen besproken en werd het voor de deelnemers steeds iets duidelijker wat online marketing inhoudt. Zoals je ook op de foto’s kunt zien werd er aandachtig geluisterd en werden er ook vragen gesteld. Na de theorie werden tips en voorbeelden gegeven die de deelnemers zelf kunnen gaan toepassen. Wanneer verteld werd over een aantal gratis tools die men kan gebruiken, waren alle deelnemers fanatiek aan het schrijven.

Workshop 9 december foto 1

De theorie in de praktijk brengen

Vervolgens kwam het leukste deel van de workshop, de informatie toepassen in de praktijk. De website van Berg Aviation Supply B.V. mocht als voorbeeld worden genomen. Met elkaar werd er naar de website gekeken en werd besproken wat er zoal opviel aan de website. Tijdens dit onderdeel bleek dat de deelnemers goed hadden geluisterd naar de theorie, want de besproken aandachtspunten werden ingebracht. Vervolgens werd er nog wat dieper op de website ingegaan aan de hand van de website check die Impro Marketing had gedaan voor de website. Ook hieruit kwamen een aantal sterktes maar ook verbeterpunten naar voren. Door de vele aspecten die zijn besproken, zat er voor iedere deelnemer wel iets herkenbaars bij. Op deze manier hebben alle deelnemers de handvatten gekregen om zelf de online vindbaarheid van het bedrijf te verbeteren. Wanneer zij hierbij hulp nodig hebben, kunnen zij natuurlijk bij Impro Marketing terecht.

Om de workshop af te sluiten werd er nog een hapje en drankje genuttigd. De deelnemers waren erg enthousiast en zagen allemaal het belang van online marketing in, bleek tijdens de borrel. Bovendien gaven ze ook positieve feedback over de workshop, wat natuurlijk altijd prettig is. De meeste deelnemers zouden ook wel een website check willen voor hun website, dus er is weer werk aan de winkel. We vonden het een erg geslaagde workshop en hebben veel energie gekregen om aan de slag te gaan. Via deze weg willen we alle deelnemers nogmaals bedanken voor de aanwezigheid en het enthousiasme!

 

Frank Spronk

Sinds 1992 werkzaam in marketing en nog steeds gefascineerd door wat de essentie is van een succesvol product. Door internet is de wereld afgelopen jaren erg veranderd en door met die veranderingen mee te gaan en te verdiepen in online marketing blijft het een enorm interessant vak.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!