Website BeauXX.nl

Van de kapperszaak BeauXX in Rijen kregen wij de opdracht om een nieuwe website maken. Een erg leuk opdracht, want wij vinden het altijd leuk om lokale ondernemers te helpen hun onderneming op de kaart te zetten. De opdracht kwam naar aanleiding van onze Masterclass Online Marketing. Frank Spronk heeft in de Masterclass uitgelegd hoe je de vindbaarheid van je website kunt verbeteren. Wij hanteren hiervoor ons Internet bouwstenenmodel. Na eens kritisch naar haar eigen website gekeken te hebben, besloot eigenaresse Ingrid dat het tijd was voor een make-over van de website.

Begin van het project

Frank voerde de eerste (oriënterende) gesprekken met Ingrid, waarin o.a. de volgende onderwerpen besproken werden:

  • Doel van de website
  • Missie en Visie van de ondernemer/onderneming
  • Structuur – Wat moet er in de website aanbod komen?
  • Huisstijl

Na deze inventarisatie hadden wij het gevoel dat wij Ingrid en BeauXX blij konden maken met een nieuwe website en we namen de opdracht dan ook graag aan!
Het komt ook weleens voor dat we een opdracht niet aannemen, bijvoorbeeld als deze te groot of ingewikkeld voor ons is. We geven onze klanten hierin dan ook altijd een eerlijk advies.

Op het einde van het gesprek werd er een vervolg afspraak gepland, zodat wij aan de slag kunnen voor deze klant en direct een deadline hebben om naar toe te werken. Voor BeauXX was de opdracht om voor de deadline een wireframe te gaan maken.

Aan de slag!

Allereerst beginnen we met het uitzoeken van een thema dat goed past bij de wensen van de klant. Vervolgens maken we aan de hand van het eerste gesprek een globale opzet van de homepage. En ook denken we na over bepaalde functionaliteiten, zodat de website gebruiksvriendelijk, goed vindbaar en makkelijk te onderhouden is.

In een vervolggesprek wordt o.a. de eerste opzet besproken en leggen we uit waarom wij bepaalde keuzes hebben gemaakt. Denk hierbij aan de volgende punten:

  • Waarom hebben we voor een bepaalde lay-out gekozen?
  • Welke elementen en/of functionaliteiten ontbreken er?
  • Waarom is er bijvoorbeeld gekozen voor een contactbutton op die bepaalde plek?
  • Waar op de website moet welke actie plaatsvinden?
  • Welke veranderingen moeten er doorgevoerd worden?

Uiteraard krijgt onze klant de ruimte om feedback te geven, we horen graag wat hij of zij ervan vindt. Zijn er bijvoorbeeld elementen en/of functionaliteiten die ontbreken? Of wellicht staan er elementen op een verkeerde plek? Alle punten die nu naar voren komen kunnen we nog aanpassen.

Vervolg

Tijdens het vervolggesprek hebben we wat feedback gekregen en afspraken gemaakt over de content.

Feedback

  • Aantal andere foto’s
  • Buttons andere kleur
  • Volgorde van elementen

Afspraken over de content

  • Teksten werden aangeleverd door de klant
  • Foto’s werden grotendeels aangeleverd

Tijdens het vervolg van de opdracht liepen we tegen een aantal zaken aan. Zo was het enigszins onduidelijk waar de teksten geplaatst moesten worden en ontbraken er wat teksten. Het is ook erg moeilijk om zelf teksten te gaan schrijven. Daarom hebben de klant en wij onze krachten gebundeld, de klant is natuurlijk dé expert op het gebied van haar en haarwerken. Wij zijn expert op het gebied van Online Marketing.

Sander is gaan kijken welke teksten er nou precies ontbraken. Aan de hand daarvan heeft hij vragen opgesteld en deze naar de klant gestuurd, vervolgens kon de klant hier met haar kennis en ervaring op antwoorden.

Zodoende ontstonden er teksten voor alle pagina’s met heldere uitleg en informatie over het betreffende onderwerp van de pagina. Dit was voor Impro Marketing een erg prettige ervaring, omdat er zo kwalitatief goede teksten ontstonden met oog voor SEO (Search Engine Optimization).

Eindresultaat

Hard werken en een zeer prettig samenwerking heeft geleid tot een mooi resultaat: we hebben een website opgeleverd waar niet alleen wij zelf trots op zijn, maar waar ook onze klant erg tevreden over is. De nieuwe site heeft haar namelijk al een aantal nieuwe klanten opgeleverd!

 

Oude website

De oude website van BeauXX

 

 

In onze ogen is het een groot verschil tussen oud en nieuw, maar denkt de klant daar ook zo over? En hoe denkt de klant over de samenwerking, heeft zij dit hetzelfde ervaren als wij?

 

 

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!