Workshop Internetbouwstenen 9 april 2015

Workshop 09042015-smallHet wordt steeds drukker op het internet en daardoor wordt het steeds moeilijker voor bedrijven om gevonden te worden. Impro Marketing kan helpen om de online vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren. Een eerste stap daarbij is de deelname aan onze gratis workshop Internetbouwstenen. Dit hebben op 9 april tien bedrijven gedaan, met succes!

In samenwerking met Rob Ranzijn, facility manager van het Crown Business Center Aeroparc heeft Impro Marketing deze workshop georganiseerd. Tijdens de workshop zijn verschillende onderdelen aan bod gekomen. Allereerst werd de huidige situatie rondom het internet geschetst. Bedrijven kunnen er niet meer omheen, internet wordt steeds belangrijker en de traditionele media steeds minder. Maar hoe zet je internet goed in? Hoe zorg je ervoor dat je website de gewenste resultaten oplevert? In de workshop is kennis meegegeven voor de bedrijven om te bepalen waar ze zijn op de kaart en welke richting zij op kunnen gaan voor beter resultaat.

Internetbouwstenen

De theorie over de vier bouwstenen van het internet zijn besproken en uitgebreid toegelicht. Techniek & design, autoriteit, SEO en SEA zijn de benodigde bouwstenen voor een goede online vindbaarheid. Per bouwsteen is besproken wat het inhoudt, hoe deze bouwsteen kan worden gebruikt, tools die daarbij kunnen helpen en wat het werken aan deze bouwsteen zal opleveren. Daarnaast is gesproken over de activiteiten van Impro Marketing, de werkwijze en de kracht van Impro Marketing.

De internetbouwstenen in de praktijk

Workshop 09042015 FS-smallOm een beter beeld te krijgen van al deze theoretische kennis, is vervolgens een case besproken. Door middel van praktijk uitleg werd het voor de deelnemers duidelijk hoe in de praktijk een online marketingproces eruit kan zien. Het begint allemaal met een zogenaamde webcheck. Dit is een gratis service van Impro Marketing waarbij de website van het bedrijf wordt beoordeeld op een aantal punten, de grootste internet concurrenten in kaart worden gebracht en verbeterpunten worden meegegeven over hoe te groeien door het toepassen van online marketing. Aan de hand van deze webcheck wordt een plan opgesteld, waarbij activiteiten worden toegekend aan de vier bouwstenen.

Volgende workshop

Naar aanleiding van de workshop hebben diverse bedrijven een afspraak gemaakt en is er een samenwerking ontstaan. Door dit succes is besloten om in 2015 nog een tweede workshop te organiseren, die staat gepland op woensdag 9 december. De workshop zal plaatsvinden in het Crown Business Center Aeroparc, Ericssonstraat 2, 5121 ML te Rijen. Voor meer informatie en aanmelding, kun je terecht op onze workshops pagina. Aanmelding is mogelijk tot 4 december. Ook tijdens deze workshop zal één van de deelnemers worden uitgelicht door middel van een webcheck, wanneer hier interesse in is, gelieve dit door te geven bij de aanmelding.

Frank Spronk

Sinds 1992 werkzaam in marketing en nog steeds gefascineerd door wat de essentie is van een succesvol product. Door internet is de wereld afgelopen jaren erg veranderd en door met die veranderingen mee te gaan en te verdiepen in online marketing blijft het een enorm interessant vak.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!