Hoe maak je interessante content voor je website?

Content, wat is dat nu precies? Waar is het goed voor en waarom heb je het nodig op je website? Het zijn vast vragen die je jezelf wel eens hebt gesteld. Gelukkig kan ik je het antwoord geven op deze toch wel belangrijke vragen.

Doelgroep

Wie is je doelgroep? Wat vinden ze interessant en waarmee kun je ze triggeren om op jouw website te komen kijken? Dit zijn belangrijke vragen die je jezelf moet stellen. Soms is het lastig om daar zelf een antwoord op te vinden. Dan kun je hiervoor natuurlijk ook een professional voor inzetten.

Je doelgroep is bijna alles bepalend. De manier hoe je schrijft, wat je schrijft en wanneer je je artikelen plaatst en deelt. Vandaar dat het vooronderzoek naar je doelgroep zo ontzettend belangrijk is.

Wat is content?

Als we de dikke van Dale erbij pakken zou content inhoud betekenen in de marketing. En dat klopt als een bus. Al zou ik het zelf liever verwoorden als informatieve inhoud. Content is dus informatie die je deelt waar jij kennis van hebt in jouw vakgebied. Door deze kennis te delen, laat je zien wat je weet en kunt.
Echter zou je denken dat content alleen maar online te vinden is. Niets is minder waar, content is overal. Content kun je verwerken in tekst, beeld en geluid.

Verzamel onderwerpen

Om krachtige content te maken kun je er voor kiezen om te gaan brainstormen. Daarnaast moet je goed in je achterhoofd houden wat aansluit bij jouw visie van het bedrijf. De content moet hier namelijk nauw bij passen om het krachtig te maken. Laat je lezers inspireren met jouw content of creëer hiermee klantenbinding. Ook kun je je kennis op deze manier perfect delen. Ik heb hieronder een afbeelding voor je gemaakt, ter inspiratie voor jouw eigen content.

inspiratie content

Waar kan je je content verspreiden?

Je hebt op de dag van vandaag ontzettend veel mogelijkheden. De kans dat je door de bomen het bos niet meer ziet is dan ook aanwezig. Ik zet hier even de content mogelijkheden voor je op een rij:

  • Social Media: Denk hierbij aan Twitter, Instagram, SnapChat, Facebook, LinkedIn, Pinterest, YouTube en zelfs Whatsapp behoort tot deze groep.
  • Blog: Eigenlijk kan een blog niet meer ontbreken op je website. Één van de manieren om content te creëren en door middel van de juiste SEO (search engine optimization) technieken kun je hoger in Google gevonden worden.
  • Video: Eigenlijk heb ik hem al eerder benoemd, namelijk onder social media. Maar toch verdient het een aparte vermelding. Waarom? Videomarketing wordt steeds belangrijker. En dit zal alleen maar toenemen. Overweeg dus zeker om ook eens video’s te gaan maken.

Om te bepalen waar je je content gaat verspreiden, kun je gebruik maken van je customer journey. Hierin heb je bepaald welke kanalen jouw doelgroep vaak gebruikt.

Regelmaat

Voor de zichtbaarheid is het interessant om met regelmaat content te plaatsen. Kies hier bijvoorbeeld uit voor een of meerdere vaste dagen en tijden. Zo weten je volgers wanneer ze weer nieuws van je kunnen verwachten. Je kunt je volgers natuurlijk ook verrassen qua tijd, of wanneer je nog zoekende bent naar de juiste tijd kun je prima wat uitproberen. Wanneer krijg je de meeste reacties? Deze tijd kun je dan het beste aanhouden.

Het kan natuurlijk best eens voorkomen dat op een moment je tijd van plaatsen of je content niet meer werkt. Om dit goed in de gaten te houden is het raadzaam de statistieken bij te houden en te analyseren.

 

Hulp nodig?

Kom je er niet aan uit hoe je je content moet maken? Neem dan nu contact met ons op. Je kunt ons bereiken via 013 – 302 9001 of via frank@impromarketing.nl.

Trackback van jouw site.

Laat een reactie achter

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!