SEO trends voor 2016

De tijd vliegt voorbij, het jaar 2015 is alweer bijna afgelopen en 2016 staat voor de deur. Deze periode aan het einde van het jaar is altijd een mooi moment om terug te kijken, maar vooral ook om vooruit te kijken. Zo ook bij Impro Marketing, waar we terugkijken op een leuk en succesvol jaar. Maar liever nog kijken we vooruit, naar de plannen voor 2016.

Één van de onderwerpen waar wij ons mee bezig houden is SEO (Search Engine Optimization), ook wel zoekmachineoptimalisatie. Naast techniek & design, SEA en autoriteit is dit één van de internetbouwstenen voor een goed vindbare website. In de online marketing branche is het erg belangrijk om op de hoogte te blijven van de trends en ontwikkelingen die plaatsvinden. Wanneer wij vooruitkijken naar 2016 kijken we dus ook naar wat er komen gaat op het gebied van SEO, SEA, autoriteit en techniek & design. Vandaag delen we met jullie de trends voor 2016 op het gebied van SEO. Deze trends zijn gebaseerd op een artikel dat is geschreven naar aanleiding van twee grote SEO conferenties in Amerika.

Workshop Internetbouwstenen 9 april 2015

Workshop 09042015-smallHet wordt steeds drukker op het internet en daardoor wordt het steeds moeilijker voor bedrijven om gevonden te worden. Impro Marketing kan helpen om de online vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren. Een eerste stap daarbij is de deelname aan onze gratis workshop Internetbouwstenen. Dit hebben op 9 april tien bedrijven gedaan, met succes!

In samenwerking met Rob Ranzijn, facility manager van het Crown Business Center Aeroparc heeft Impro Marketing deze workshop georganiseerd. Tijdens de workshop zijn verschillende onderdelen aan bod gekomen. Allereerst werd de huidige situatie rondom het internet geschetst. Bedrijven kunnen er niet meer omheen, internet wordt steeds belangrijker en de traditionele media steeds minder. Maar hoe zet je internet goed in? Hoe zorg je ervoor dat je website de gewenste resultaten oplevert? In de workshop is kennis meegegeven voor de bedrijven om te bepalen waar ze zijn op de kaart en welke richting zij op kunnen gaan voor beter resultaat.

Een nieuwe werkplek

crown business centerHet afgelopen jaar heeft Impro Marketing verschillende keren gebruik gemaakt van de faciliteiten van het Crown Business Center Aeroparc in Rijen. Zo heeft hier de workshop “Internetbouwstenen” plaatsgevonden op 9 april. Ook voor andere gelegenheden zijn er ruimtes gehuurd in deze inspirerende omgeving. Het is echter ook mogelijk om in het Crown Business Center Aeroparc een kantoorruimte te huren. Je voelt het wellicht al aankomen; dat heeft Impro Marketing gedaan!

We zijn verhuisd en vertellen je hier graag meer over, klik hieronder op “Lees verder” om meer te lezen over onze nieuwe locatie en de mogelijkheden die deze locatie biedt.

Op zoek naar de veilige haven

Het voelt als een tweesprong, het aannemen van personeel.Veilige haven

Aan de ene kant lijkt het de verlossing van het altijd structureel teveel werk hebben. Het teveel aan werk is de afgelopen jaren gedeeltelijk opgevangen door andere zzp-ers in te zetten. Maar dat bleken vaak boemerangs te zijn, die tegen mijn achterhoofd geland zijn. Nee, nu gaat het over echt personeel, dat een deel van mijn verantwoordelijkheid krijgt en autonoom kan functioneren.

De andere kant van de medaille betekent zorg voor deze mensen; voor hun inkomen, een stabiele opdrachtstroom, de voorbeeldfunctie als leidinggevende, de sociale aspecten, risico’s als ziekten en andere tegenslagen.

Is dit een ondernemersding? De stap zetten en erop vertrouwen dat je genoeg skills hebt om dit op te vangen? Gek genoeg kan ik voor mezelf en mijn eigen gezin deze beslissing wel nemen door ondernemer te worden, maar aarzel ik enorm bij het aannemen van andere mensen. Waarom? Wil ik te aardig zijn? Een gespreid bedje aanbieden? Ben ik bang om op mijn bek te gaan?

Overleven in het online marketing oerwoud op internet

Help mijn website doet niks!

Op een dag is het zover, je bent de eigenaar van een prachtige website, helemaal naar je zin en van deze tijd.
Vol spanning kijk je naar jouw Google Analytics statistieken om te zien hoe de bezoekers naar jouw website toekomen.
Want je hebt iedereen verteld dat jouw mooie website in de lucht is.
En toch blijft het stil…

Na een paar dagen bekruipt je het gevoel dat er iets niet goed gaat en je slaat aan het Googlen.
Dat is het moment dat je verdwaald.

Wat wordt er veel over internet marketing geschreven…

Als er een vakgebied is dat de laatste jaren enorm veranderd is en blijft veranderen dan is dat wel internet marketing.
Door die veranderingen en het pas recent beschikbaar zijn van opleidingen is de vraag naar kennis groot.
Aan de andere kant zijn er heel veel specialisten en internet goeroe’s opgestaan die met alle plezier ‘gratis’ hun kennis delen en hun mening spuien.

In de afgelopen 10 jaar ben ik mij gaan verdiepen in al deze publicaties en websites in binnen en buitenland en mijn mening is dat er een enorm oerwoud is ontstaan.
En in een oerwoud is het moeilijk om je weg te vinden.
Want hoe bepaal je of de informatie die je leest wel klopt?

Er wordt heel veel achter elkaar aangepraat (copy/paste) waardoor het al snel lijkt dat een onderwerp ‘klopt’ omdat je dit op zoveel plaatsen tegenkomt.
Ook wordt er vaak verwezen naar onderzoeken en of praktijk voorbeelden.
Maar bij nader onderzoek hebben deze vaak betrekking op veelal de Amerikaanse markt die niet altijd relevant zijn voor Nederland of is het onderzoek uitgevoerd door een bureau dat zelf duidelijk een doel heeft met de uitkomst van het onderzoek.

Om hierin een weg te vinden heb je een kompas nodig.

Contact

Impro Marketing

Ericssonstraat 2
5121 ML Rijen
The Netherlands

+31 (0) 13 – 302 9001

error: Content is protected !!